Chcemy, aby nasi absolwenci rozumieli jak działa świat bez względu na to czy wybiorą w życiu drogę artysty, inżyniera, lekarza czy przedsiębiorcy. Dlatego przedmioty przyrodnicze, psychologia i filozofia w zakresie podstawowym nauczane są w interdyscyplinarnych blokach tematycznych. Jest to nowoczesna forma dydaktyczna, która nie przyzwyczaja do schematów, za to zmusza do elastyczności, podejścia problemowego. 

Przez 4 tygodnie, 8 godzin w każdym tygodniu uczniowie poznają wybrany temat, np. klimat z różnych perspektyw. Lekcje prowadzą geograf, fizyk i filozof.

 

PRZYKŁAD BLOKU KLIMAT

dzień 1 – Co to jest antropocen? 
dzień 2 – Jak zmiany klimatyczne wpływają (i płyną) na nasze życie?
dzień 3 – Atmosfera Ziemi
dzień 4 – Temperatura na Ziemi
dzień 5 – Ciśnienie atmosferyczne, wiatr
dzień 6 – Chmury, opady, osady
dzień 7 – Klimaty Ziemi
dzień 8 – Susza. Sytuacja w Polsce
dzień 9 – Cykle węglowe
dzień 10 – Gazy cieplarniane
dzień 11 – Mity klimatyczne
dzień 12 – Wpływ człowieka na klimat
dzień 13 – Zmiany klimatu a psychologia
dzień 14 – Spotkanie z aktywistą klimatycznym
dzień 15 – Co ja mogę zrobić dla klimatu. O sprawczości.
Uzupełnieniem bloku jest 5 – dniowy wyjazd biologiczno – geograficzny, gdzie przeprowadzane są projekty badawcze wokół zmian środowiskowych.

Wybieramy tematy, które są ważne, trafiają w zainteresowania młodych ludzi np. Ja człowiek, Energetyka, Kosmos, Bezludna Wyspa, Wynalazki. Bloki tematyczne są na Miodowej przez pierwsze dwa lata nauki, przed wyborem rozszerzeń, tak aby dały podstawy ogólnego wykształcenia. W ramach lekcji blokowych uczniowie uczą się jak się uczyć, robić notatki, pracować z tekstem, korzystać z wykładów czy weryfikować wiarygodność źródeł. Każdy blok ma formę zaliczenia, może być to projekt, egzamin ustny, test, ale tematu bloku nie zamykamy, zostawiamy otwarte, niedokończone wątki. Ważna jest dla nas postawa uczenia się przez całe życie.